dimarts, 30 de gener del 2007

Estel-Verd, n. 7.




N.7 Estel -Verd.


Ara, us vaig a parlar d'una discussió molt seriosa que he tingut amb la meva Amiga. Com es sabut, els follets tenim molta mala fama de fer sempre entremaliadures. I a vegades, com veureu, aquesta fama no és justificada.


Resulta que la meva Amiga porta ulleres. I, a més, és molt despistada. Dons bé, ahir, al llevar-se, no trobava les ulleres per enlloc i va malpensar que jo els hi havia amagat i em va cridar:


- Estel-Verd!!! on m'has amagat les ulleres?


- Jo no sé res de les teves ulleres. Cerca tu on les has deixades!


- Tu me les has amagades i ara no vols dir-me on, ni em vols ajudar a trobar-les!?


- Jo no tinc perquè ajudar a cercar ulleres a humans despistats, malpensats, exigents, calumniadors i curts de vista.


Aleshores, ha començat a escodrinyar amunt i avall del pis obrint calaixos i armaris, mirant tots els prestatges i apartant gerros i llibres mentre malparlava contra meu. Jo, desprès de mirar-me-la una estona, li he dit amb una mica de sorna:


- Si et posessis les ulleres velles, potser t'hi veuries millor per trobar les noves.


No m'ha agraït el consell, però l'ha seguit. I ha continuat cercant. Al cap d'una altra bona estona, li he preguntat.


- Quan vas fer servir les ulleres per última vegada?


- Saps molt bé que ahir nit i que les vaig deixar damunt la tauleta de nit.


- I no t'has llevat cap cop, aquesta nit?


- Saps molt bé que no em poso les ulleres per anar al lavabo... Espera! Es clar...! – i ha anat a la banyera i allà, a sobre la lleixa amb els xampús, els gels i les cremes..., hi havia les ulleres!!! Al llevar-se a la nit, li picava un gra prop de l'ull i s'ha posar crema...


Creieu que m'ha donat les gràcies? Dons no, sinó que m'ha rondinat:


- Si sabies on eren, per què no m'ho deies abans?


- Si jo les hagués trobat, hauries pensat que era jo qui les havia amagat i no haguessis reconegut que tu ets despintada.


- Jo m'hauria recordat...! Ets molt dolent!!!


I no m'ha dirigit la paraula durant una bona estona!


Si s'ha cregut que els follets servim per pagar tots els plats trencats, els que trenquem i els que no trenquem, està ben apanyada!


Oi que tinc raó? Vosaltres que en penseu?




Estel-Verd