dimarts, 23 de gener del 2007

Estel-Verd, n. 6




N.6



Estel -Verd.



Avui toca explicar com em veuen els humans i, en concret, con em veu la meva Amiga de Barcelona ja que, a vegades, els Esperits de la Natura canviem de forma perquè procurem adaptar-la a la comprensió dels nostres amics.


A mi, habitualment, se'm veu amb una forma humana amb ales, esvelta i petita, d'exactament 7 centímetres i 3'3 mil·límetres. Però en casos especials, puc augmentar o disminuir de mida.


Com el meu nom indica, llueixo com un estel, amb una llum verdosa i clara, d'un platejat brillant que omple el cor de joia i dolçor, que es veu de molt lluny i fins i tot puc il·luminar una habitació amb una claror tènue però clara. I si convé, no desprenc claror i fins puc desaparèixer. Perquè com en ser un follet, sóc màgic i puc aparèixer i desaparèixer quan vull i fins puc fer que unes persones em vegin mentre que d'altres no. De fet, per veure'm, s'ha de ser amic o amiga dels follets, com ara la meva Amiga. Si hom es amic dels follets, els veu i si no ho és, ni els veu ni els sent. Així que ja ho sabeu, si veniu a casa la meva Amiga i sou amic meu, em veureu, i sinó, no.


La meva llum ve del meu interior i la llum del sol, la lluna, les bombetes o les espelmes modifica sols en part la tonalitat de la meva pell que, en una claror normal de sol sembla la dels humans però més brillant, amb més contrast entre el clar i el rosat i, a més, amb uns reflexos verdosos clars provinents de la meva llum interior. Quant aquesta llum verdosa interior s'intensifica, bé perquè disminueixi la llum exterior i jo vulgui continuar essent ben visible, o bé perquè vulgui cridar l'atenció – jo crido l'atenció intensificant la meva llum, fins i tot intermitentment com si fos una alarma – el color de la pell tendeix a desaparèixer i se'm veu lluminós, amb una llum verdosa, a voltes translúcida, a voltes intensa con si fos un llampec o el filam d'una bombeta. I fins a vegades, la meva claror pot ser tant brillant que hom ha de tancar els ulls per no enlluernar-se.


Resumint: com que enlluerno els qui no són amics meus, si no em veieu és que aneu amb els ulls tancats per no enlluernar-vos.


Continuaré el meu retrat un altre dia.



Estel-Verd.