divendres, 5 de gener del 2007

Estel-Verd nº1


Hola! Em dic Estel-Verd i sóc un follet. Vaig néixer a la Selva Negra, a Alemanya, ara farà uns 6000 anys. Si, ho heu llegit bé: fa sis mil anys. Allà, és clar, em deia Grünstern, en alemany, i abans tenia altres noms en antic germànic o fins en cromagnonnés, però des que vaig anar de vacances al Berguedà, als inicis del segle XIX després de Crist, no solament he après català sinó que, fins i tot, per estar per aquí, ha catalanitzat el meu nom i em faig dir Estel-Verd.

Ara estic de vacances a casa la meva Amiga de Barcelona. Tot i que sóc molt petitó – no faig gaire més de set centímetres d’alçada – sóc molt entremaliat i m’ho passo molt bé, almenys jo. ¿Què hi fa un follet de la Selva Negra a Barcelona? Dons donar la murga i fer companya a la meva Amiga uns quants anys, potser fins que es mori. ¡Quines vacances més estranyes i potser llargues, pensareu! Doncs relativament. M’explico: Si jo tinc 6000 anys i la meva Amiga uns 60, significa que 100 anys dels meus equivalen a un dels seus i, per tant, si ella anés dos mesos de vacances a la Selva Negra, seria equivalent a que jo estigués 17 anys i escaig a Barcelona. I com que ella no va a la Selva Negra, un follet de la Selva Negra va a la seva casa de Barcelona.

Si en tinc ganes, penso explicar-vos més coses de mi: com sóc, perquè em dic Estel-Verd, com em comporto, com vaig conèixer la meva Amiga, quines coses faig a casa seva, com vaig aparèixer, què vaig fer els sis mil anys anteriors, la meva relació amb els humans, els altres éssers de la natura i els que no són de la natura, les històries que m’han explicat, la meva adaptació al món actual i les meves discussions amb la meva Amiga, Ja us enviaré més e-mails quan en vingui bé. I, si en teniu ganes, podeu enviar-ne còpies als vostres parents, amics i coneguts. Els follets no cobrem Copyright ni fem demandes per plagi.

Ara per ara, us desitjo un Bon Nadal. M’agrada molt el Nadal. Ja fa 6000 anys que el celebro amb tots els meus amics:

Estel-Verd