dimecres, 30 de maig del 2007

Estel-Verd, n. 25


N.25



Estel -Verd.




Em vaig treure un telèfon mòbil de la caputxeta i vaig dir a la meva Amiga:


- He trobat això tirat al bosc. Ens servirà per anar per Barcelona


- Però Estel-Verd. Ja saps que sóc sorda i que m'és dificultós usar mòbil.


- I no funciona. Però, quan em portes amb tu a la teva butxaca o a teva bossa, dius que no vols dir-me res perquè sembla que parlis sola. Però si et poses aquest mòbil a la orella, semblarà que parlis amb un fill teu que està a Honololú.


Així que l'altre dia vaig anar amb ella al cinema. Al tornar, l'autobús anava molt ple i la van deixar seure al costat de la finestra. Jo anava a la seva butxaca i al meu costat seia una senyorona grassa que no em deixava veure res. Així que, al cap d'una estona, em vaig posar els dits a la boca i vaig fer:


- Piiiiii-matxu-pitxu-cro-croc, piiiiiiii-matxu-pitxu-matxu-mitxu-cro-cro-croc, piiiiiiiiiiiiiiiiiii-matxuuuu-pixuuuu-matxuuuuu-pitxuuuu-matxuuu-pitxuuuu-cro-cro-cro-crooooc!


Hi ha timbres de mòbils força curiosos, però aquest era massa i tot l'autobús es va girar per veure què passava. Precipitadament, la meva Amiga es va posar el mòbil a l'orella i va dir:


- Què vols?


- La senyora del teu costat porta un abric molt lleig i amb la butxaca descosida. Avisa'm quan la gent no miri, que vull sortir i anar a la teva espatlla de junt la finestra.


Com que li tenia que parlar cridant, tot autobús s'assabentava de la conversa i la senyora grassa del costat va passar-se dissimuladament la mà per sobre la butxaca.


- No cridis tant! I posa't la caputxa o et veurà tothom.


- No vull. I si no surto aviat, tot autobús sabrà que és un follet.


- Què dius?


- Queee vuuuull soooortiiiiirrrr!!!


La gent mirava la meva Amiga i el seu telèfon cridaner. La meva Amiga és va armar de valor i va mirar a la cara de tothom i va aconseguir que la gent enretirés la vista. Aleshores va dir al "telèfon".


- Potser ara.


Vaig escapar-me esperitat i em vaig posar sota la seva solapa. Però la senyora del costat espiava de reüll i es va posar a cridar:


- Iiiiiiiiiiiiiiiiihh!!!!!, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh!!!!!!!! Un borinot,!!! Un bitxo molt gros que parla!!!!! El té a dins el jaquetó!!!


Davant tanta estupidesa, vaig sortit, em vaig plantar en l'aire enfront seu i vaig dir-li


- Uuuuhhhh!!! Sóc un borinot molt gros i et picaré al nas i se't posarà vermell com un tomàquet madur i escalivat... I rebentat!


I em vaig posar a volar al voltant del seu cap.


Tot l'autobús es va posar a xisclar histèric, a assenyalar-me i a voler fugir i atrapar-me alhora mentre jo m'escapava d'un cantó a l'altre del sostre.


- Una papallona que parla!


- Algú que vol vendre cotorres.


- Mama, es un follet molt divertit!- deia un nen.


El batibull era tant gran que l'autobús va parar i va obrir les portes. La meva Amiga va aprofitar per fugir. I jo al darrera.


L'autobús va engegar de nou i la meva Amiga i jo vàrem quedar a la vorera, morts de riure.



Estel.-Verd.


Nota: Si voleu consultar els números anteriors o voleu fer comentaris a l'Estel-Verd, ho podeu fer a l'adreça d'internet http://www.estelverd.blogspot.com .