divendres, 29 de juny del 2007

Estel-Verd, n. 29












N.29

Estel -Verd.

Regirant papers vells de la meva Amiga en un calaix, en vaig trobar un que em va semblar molt interessant i li vaig preguntar.

- Què és això?

- Fa anys, quant els meus nebots i les meves veïnes eren petits, els agradava viatjar amb catifa màgica i... això és la fórmula per fer-la volar.

- I encara funciona?

- Suposo... No ho sé... Ara, els nebots i les veïnes s'han fet grans i ja no els interessa volar en catifes màgiques.

- ¡Quina bestiesa, no voler volar en catifa màgica! ¡Tant divertit com deu ser, poder volar sense cansar-se i en companya! ¿I on anàveu?

- On volíem, al 'Himàlaia, a Egipte, al castell de la Bella Dorment... Aquí, al mig de la formula, hi ha aquest espai en blanc on has de dir el lloc on vols anar. T'asseus a la catifa, dius la fórmula i la catifa t'hi porta.

- Ostres!!! I on està, aquesta catifa màgica?

- Qualsevol amb una mica de solera... Aquesta mateixa, que vaig dur de la Capadòcia, segur que serviria!

- Dons ara mateix ens en hi anem. Tots dos aguantem el paper i diem la fórmula. Jo diré on anem.

- Espera't, espera't, Primer obrirem la porta de la terrassa per poder sortir.

Vàrem seure a la catifa màgica turca i vàrem llegir la fórmula, escrita en lletra blava dins un quadrat molt decoratiu:

Formula per fer volar la catifa màgica

Catifa màgica, aixecat amunt,

a prop del sol, la lluna i les estrelles.

Pum, pim, pom rau, rau, rau.

Que els àngels et portin pels camins del cel,

cap a...--------- La Selva Negra!!! -----------; Pim, Fim, Mim.

Quan direm la paraula màgica,

tu, catifeta, t'aixecaràs amunt:

K A T A M U S I F I L U F U P A M U N

Amunt!!!

I tan punt vàrem haver dit això, la catifa es va enlairar, va sortir per la terrassa i se'n va anar volant cap al cel en direcció a la meva terra natal. I mentre volàvem, vaig preguntar a la meva Amiga:

- Però fer volar la catifa ho podies fer tu sola, no? Per què has estat tants anys sense fer-la volar?

- La catifa sols vola si hi ha més d'una persona al damunt i quan la gent es fa gran, la majoria té por de fer el ridícul si la catifa màgica no li vola.

- Però jo sóc un follet de sis mil anys que torna a ser com un infant sense sentit del ridícul, em crec que la catifa pot volar i... la catifa vola!!! Què be!

Estel.-Verd.

PD. Aquí teniu una còpia antiga feta amb paper carbó del document original perdut que contenia la fórmula màgica.




1 comentari:

Anònim ha dit...

Senyureta AMIGA del tan estimat Estel verd...
represento al veinatge del 3er 2ª
i amb respecte a la fórmula, es certament veritable i testadament probat que vola, ara bé no és cert que no volguem volar mai més, doncs l'altre dia s'em escapava l'avió i ho vaig probar amb la moqueta de un aeroport perdut per l'est i va funcionar, vaig poder pujar-me per la finestra de les emergencies de l'avió a 500km/h.
Així doncs per molts anys més KATAMUSIFILUFUPAMUN!!!!!!!!
la consoleta