dijous, 21 de juny del 2007

Estel-Verd, n. 28

N.28

Estel -Verd.

La fada Lliri Blau! Com me l'estimo i que n'és de bonica i de bona! Ella ho ha estat tot per a mi: mestra, mare, amiga, protectora. El primer que recordo quan els meus ulls és van obrir a la llum és l'encontre amb els seus, blaus, dolços, amorosos. Va ser la seva mirada la que em van donar vida per sempre. El seu esguard transfigura la realitat i tot el que ella mira esdevé bell.

La Fada Lliri Blau apareix i desapareix quan vol. Habitualment és d'un mig metre d'alçada, però pot ser tant gran que cobreixi tot el cel i tant petita que pot jeure dins el calze d'una margaridoia. Va vestida amb un cosset de color groc daurat i la resta, - ulls, cabells, vestits d'amples mànegues, mantells, - són de vàries capes de vels de color blau lliri intens que sempre estan en moviment com moguts per una brisa suau. I desprenen una llum com de nit estelada. No us podeu imaginar com és de formosa! Només de veure-la una sola vegada, us queda gravada per sempre com la imatge ideal de tota Bellesa.

D'ella he après moltíssimes coses, però la més fonamental de totes és que m'ha ensenyat a mirar amb l'ull interior de la Bellesa, de la que la bellesa exterior de les coses és sols un pàl·lid reflex que revela la Veritat i la Bondat de tot el que en participa.

Perquè la Bellesa que em va ensenyar a veure i a transmetre la fada Lliri Blau no es pot reduir a una cosa merament bonica: és quelcom més íntegre i fonamental: és la expressió de la unitat interna de Be, Veritat i Bellesa que, com una trena, és bella en la seva harmonia. Qui contempla aquesta Bellesa, esdevé ell mateix alhora bell, bo i autèntic i té la capacitat de transfigurar tot el que mira en harmoniós i aquesta harmonia completa és la visió que fa possible l'Amor còsmic per tot el que existeix. Ella cita sovint un gran escriptor humà rus, Fiòdor Dostoievski, qui va dir que "la Bellesa salva el món"; ja què qui veu el món amb els ulls purs d'aquesta Bellesa Total necessàriament estima el món i, per tant, el salva per l'Amor.

La missió que em va transmetre la fada Lliri Blau és, mitjançant aquesta Bellesa de la meva mirada interior, transfigurar en bell i harmònic tot el que m'envolta. Si jo aconseguís transmetre-us aquesta mirada que em va ser transferida per la fada Lliri Blau, seria el follet més feliç del món. I tots vosaltres, si us deixéssiu fascinar per la gràcia d'aquesta bella mirada que tots ja tenim dins, també serieu feliços i faríeu feliços els qui us envolten. És ben bonica, la tasca que ens encomana la fada Lliri Blau!?

Estel.-Verd.

Una nit, la meva Amiga i jo ens vàrem emportar en somnis la nostra veïna Consoleta a la Selva Negra i ella va fer aquest retrat a la Fada Lliri Blau.