dimecres, 13 de juny del 2007

Estel-Verd, n. 27


N.27

Estel -Verd.

La meva Amiga va començar a tirar en un perol molt gros, maduixes, móres, gerds, groselles, mirtils, cireres d'arboç....

- Tens convidats? – li vaig preguntar

- Aquí a casa, no. Però aquesta nit fem un sopar de Cap d'Any a casa uns amics. Tots preparem un plat per compartir i jo porto macedònia de fruita del bosc.

- La macedònia de fruites del bocs són els millors postres que existeixen! A la Selva Negra també en fem... però no per Fi d'Any. Allà, ara està tot nevat i no hi ha fruita. Aquesta deu ser d'hivernacle

- Segur: A més, aquí és un altre clima... I tu, no has de marxar a celebrar l'Any Nou amb els teus. Si has de travessar tot França i Suïssa, arribaràs tard. Ara el dia es molt curt.

- Marxaré acompanyat dels meus dos amics follets en Barretina Torta del Bergadà i en Mòllic del Montseny després de desitjar-te Bon Any Nou. A la Selva Negra, les festes d'Any Nou duren cinc dies i repicó... i així, si et sobra macedònia de fruita del bosc, me'n podré emportar una mica. Els meus compatriotes estaran contentíssims de menjar macedònia de fruites del bosc per Any Nou.

- No et puc donar macedònia. Som molta gent, de la fruiteria no m'han dut tota la que necessito i la tinc justíssima... La setmana que bé tinc convidats a casa i te'n faré per tu tota la que vulguis. Apa, ara ves-te'n! bon Any Nou i bon viatge!

No vaig replicar i ens vàrem acomiadar. Però la macedònia de fruites del bosc feia tan bona cara..!

Ben curiosament, van transcórrer uns mesos fins que un dia, la meva Amiga va rebre un e-mail d'un amic seu que deia: "Repassant fotos velles, he trobat que en una d'elles sembla que hi ha algú que jo no el tenia controlat. El coneixes tu, potser? Joan T." I la foto adjunta a baix.

La meva Amiga em va cridar i em va preguntar:

- Què hi fas, a la foto de Cap d'Any? No eres a la Selva Negra?

- Per fi ha sortit la foto! És clar que era a casa els teus amics! Perquè jo sabia que sobraria fruita del bosc, encara que tu, com sempre, tenies por de fer curt i de quedar malament. Per tant, hi vaig anar d'amagat i, quan ja us haveu afartat de fruita i la van dur a la cuina, vaig omplir-ne una carmanyola buida que hi havia per allà - algú se la devia trobar a faltar - me la vaig posar a la caputxeta i vaig tocar el dos. Però abans de sopar, per demostrar-te que sempre em surto amb la meva i tinc raó, vaig demanar al teu amic que em fes la fotografia. Era molt simpàtic i ens vam fer un tip de riure a la teva esquena quan li vas dir que tenies el teu follet a la Selva Negra! Ah! ah! ah! Però consola't! Tots els Esperits de la Natura em van dir que la teva macedònia de fruita del bosc era la millor que mai havien provat... per Any Nou!

Estel-Verd.

Ens vam fer un tip de riure quan vas dir que tenies el teu follet a la Selva