dimecres, 1 de juliol del 2009

Estel-Verd, n. 85

N.85

 

Estel -Verd

 

Desacord  

 

         Era un divendres al vespre, la meva Amiga estava a la reunió de la Llibreria Almirall i jo em vaig quedar a casa a mirar, amb Dvd, "La Bella Dorment" de Wald Disney que m'agrada molt, sobre tot les tres fades que hi surten i que són clavades a tres de la Selva Negra, Neu d'Estiu, Flor d'Hivern i Pluja Seca, que sempre s'estan discutint.  Estava a poc més de la meitat de la peli, quan va arribar la meva Amiga.

- Ja estàs aquí? Què d'hora! – li vaig dir.

- Si. En Josep tenia pressa, ha tancat la botiga aviat i m'han dut en cotxe. Millor, així podré acabar de veure els dos capítols que em falten de "Orgull i Prejudici". Em deixaràs el Dvd, oi?  

- "Orgull i prejudici"? És llarguíssima, tres Dvds...Si ja l'hem vista tres-centes mil vegades..., Ahir en vàrem veure un tros... i, ja ho sabem, al final, es casen.

- Tu has vist quatre-centes mil vegades "La Bella Dorment" que, per cert, també ja sabem que al final es casen. Així que vaig a l'habitació a canviar-me i a posar-me les sabatilles i vinc a veure "Orgull i Prejudici". – i se'n va anar cap a l'altre cantó de pis.  

         "Creu-t'ho!" vaig pensar.

         Quan va tornar al cap d'un minut, va començar a mirar al prestatge amb Dvds, a sobre la taula, a sobre la tauleta de centre, a sobre la butaca  i les cadires, al sofà per sobre i per sota, a la cuina, al despatx...

         - Estel-Verd, que saps on està "Orgull i Prejudici"

         Jo no vaig contestar, absort amb les imatges de la pantalla

         - Estel-Verd, t'he preguntat si saps on està "Orgull i prejudici."

         - Eeeehhhhmmmmmmm....

         - Què vol dir "eehhmm"? L'has amagat, oi? Digues on està!

         - Eeeehhhhmmmmmmm... A la llibreria de la dreta del despatx.

- Vols dir, amb els llibres...!? – al cap d'una estona -  No ho veig pas.

         - Com pot ser que no ho vegis? La tens en anglès, en català i en castellà! Pots llegir-la en l'idioma que més t'agradi.

         - Ja saps que ara no vull la novel·la de la Jane Austen, sinó que estic a mig mirar la seva versió en la sèrie de Dvd ... que tu m'has amagat. Digues on l'has posada!

         - Però la novel·la és més completa que la sèrie, no? Te la pots repassar i desprès, junts, comparem les diferències, que, ni que me la sàpiga de memòria, a mi també m'agrada. Però ara, jo estic "dins" "La Bella Dorment", ho entens? I, mentrestant, mira el correu electrònic a veure si la Carme d'Olot t'ha enviat un parell de power-points o si t'ha escrit algun altre amic i l'has de contestar. Segur que quan ho hauràs fet, ja s'haurà acabat "La Bella Dorment"... Ja has sopat!!!?

- Estel-Verd! Vull veure "Orgull i prejudici". Ara mateix!!!

- Doncs a veure si la trobes!

         La meva Amiga va continuar buscant, cada cop amb menys entusiasme i convenciment i, de quan en quan, em tirava alguna floreta: "poca-vergonya", "barrut", "trampós". Al cap d'una estona, va anar cercar alguna cosa per sopar a la cuina i, abans que acabés ella de menjar, és va acabar "La Bella Dorment". I li vaig anar a comentar:

- Es una pel·lícula amb uns dibuixos molt bonics. L'escena de quan es coneixen al bosc i canten amb la melodia de Txaikovski: "Eeets tuuu la dolça il·lusioooó que vaaaig somiaaaar..." és preciosa...

         - On està "Orgull i Prejudici"?    

         - Aquí, dona, aquí! – I em vaig treure l'estoig dels tres Dvds de la caputxeta.

         - Això és un abús de poder! Com volies que ho trobés?

         - És que jo volia que no ho trobessis! I, com que tens un follet a casa teva, sabràs que no se li pot dur la contrària, menys injustament. Tens totes les de perdre!

                                               Estel-Verd

        

Nota:  Si voleu consultar els números anteriors o voleu fer comentaris a l'Estel-Verd, ho podeu fer a l'adreça d'internet http://www.estelverd.blogspot.com  .

 

"Orgull i Prejudici" m'agrada molt, però a "La Bella Dorment" hi surten fades, bruixes, somnis... tot el meu món.