dimarts, 27 de maig del 2008

Estel-Verd, n. 57

N.57  

 

Estel -Verd

 

 

La denúncia.

 

Al cap d'una estona d'haver deixat les veïnes bocabadades sense saber si havien vist o no la meva Amiga dalt una carreta vermella tirada per un cérvol, van trucar el timbre de la porta del pis i quan la meva Amiga va obrir, hi havia les dues veïnes, un policia i un altre home.

- Es aquesta! – deia l'home – jo l'he vista i aquestes senyores també, com anava amb una "cosa" vermella amb rodes que ho arrossegava una bèstia amb unes banyes molt grosses que ha desaparegut. 

- Nosaltres no hem vist ni sabem res del que explica. – deien les veïnes -  Encara ens prendran per ximpletes que veiem visions!

- Miri, senyor policia. Jo he vist com parlaven amb ella quan baixava de la "cosa" amb rodes i cabra o el que fos. M'han dit que és una veïna que explica contes per ordenador on diu... – i assenyalant amb el dit la meva Amiga, exclama:  - Ja sé!!! Vostè és aquella embrollaire que diuen que explica que té un follet a casa seva, oi... ? Bona "folleta" està feta vostè!!! On és aquest follet? Senyor policia, aquesta dona està perillosament boja i , a més, és  bruixa o ho fa veure, per molt que aquestes ara ho neguin. L'ha de detenir. És un perill per la societat.

- Un perill? Per boja o per bruixa? – va preguntar la meva Amiga.

- No se'n rigui de mi, m'ha sentit!!! Jo ho he vist, senyor policia! I elles també!

- A nosaltres no ens emboliqui. La nostre veïna és una bona persona que no fa cap mal. El qui li hem dit a aquest home, senyor policia, és que ens han dit que explica contes sobre un follet que viu a casa seva i que els envia per l'ordinador. Però això no és cap delicte. I ell és posa a dir que l'ha vista damunt una cabra vermella amb rodes. Qui és el boig?

         - I ara, on està, la cabra vermella amb rodes? Ensenyi-me-la!– va dir  una mica irònic el policia a la meva Amiga.

- Jo no he dit res de cap cabra vermella amb rodes! - va interrompre l'home – sinó que l'he vista dalt d'un carretó vermell amb un "bambi" amb banyes molt grosses.

- Vostè vol dir que ha vist un xicot amb banyes dalt d'un carretó vermell? Que potser ha vist desfilar el Papà Noel?  - va preguntar en sorna el policia.  

Tots es van posar a riure i l'home denunciant se'n va  anar escales avall remugant tot furiós. I les veïnes també se'n van anar al darrera, no fos que el policia volgués aclarir què havien vist. Però el policia, un cop sol amb la meva Amiga, li va preguntar:

- Diu que té un follet que escriu contes i que els envia pel correu electrònic, vostè? Per què no li diu que me'ls enviï? Aquí te la meva tarja amb el meu correu electrònic. Tinc un nen de déu anys i una nena de vuit que els encanten les històries de follets... i a mi també.                 

         Un cop la meva Amiga va haver tancat la porta, li vaig dir:

         - Quin policia més simpàtic i intel·ligent! He estat a punt de sortir a saludar-lo!

                                                   

                             Estel-Verd.

 

-

- Quin policia més simpàtic i intel·ligent!