dijous, 3 de gener del 2008

Estel.Verd, n. 46

N.46

Estel-Verd.

● Què em veieu?

Com que hi ha qui s'ha fet un embolic amb això de quan se'm veu i quan no - o potser jo m'he fet un embolic al explicar-vos-ho - us en vaig a fer un resum. Per mi es molt senzill però explicar lo senzill és d'allò més complicat.

Depèn de tres factors combinats: l'actitud del qui tinc al davant, la caputxeta amb les seves tres posicions i la meva llum interior. Les dues últimes depenen de mi; la primera, no.

1er, Només em veuen tal com sóc, un follet, els qui són amics dels Esperits de la Natura, i, en particular, amics dels follets. És per tant, una condició que depèn d'ells. Els altres, depenent de les circumstàncies, o no em veuen, o em veuen deformat (com un borinot, un ocell, una papallona, depèn de la imaginació de cadascú), o enlluernats per la meva llum, "tanquen els ulls" davant l'evidència i tampoc em veuen, o millor, no em volen veure. És a dir, acostumen a no creure's el que veuen .

2on. Amb la caputxeta endarrera, tothom em podria veure, o millor, podria veure alguna cosa. Els amics meus veuen l'Estel-Verd. Amb els altres, puc esdevenir pràcticament transparent (més o menys depenent si he menjat o no aliments de matèria sensible o si estic prop o lluny) i, si no desprenc llum, sols veuran una ombra, que, si estic quiet i amagat en un raconet, passarà totalment desapercebuda. Per això, si veniu a casa la meva Amiga, em podeu veure o no. Si no puc passar desapercebut, per exemple, per que m'he de moure, és quan els qui no veuen follets, veuran un borinot o un lloro.

3er. Amb la caputxeta posada em veu tothom. El que passa és que només em poso la caputxeta en circumstàncies molt especials i davant segons qui.

4art. Amb la caputxeta davant els ulls puc desaparèixer totalment i si vull, no em veu ningú. Però amb la caputxeta avall estic traslladat al món arquetípic des del que percebo el fons del cor dels homes i, si veig que hi ha algú que és amic dels Esperits de la Natura (condició seva), si vull (condició meva), em veurà i, si no vull, no. En cas que em vegin, em veuran amb la caputxa posada sobre el cap.

5é. La meva llum la desprenc, molta o poca, a voluntat: els amics dels follets em veuen lluminós i els qui no ho són em veuen també però com que no volen reconèixer que estan veien un follet, "tanquen els ulls", com he dit en el primer cas. Si vull cridar l'atenció, faig sortir la meva llum de manera intermitent

Espero que hagi quedat tot una mica més clar (o més fosc).

Estel.-Verd.