dissabte, 10 de desembre del 2011

Extra n. 3. Bon Nadal!

Extra n. 3                

Estel –Verd

 

● Bon Nadal, que estic viu i sóc feliç! ●

Hola amics: Us recordeu de mi, oi? Sóc l'Estel-Verd!!!. Ara fa temps que no us escric. És que resulta que actualment la meva Amiga està molt enfeinada intentant acabar la seva tesi doctoral sobre "La pintura cristiana tradicional de la zona pirinenca del bisbat d'Urgell" diu ara que es diu, té l'ordinador tota l'estona ocupat i jo l'ajudo en el que puc... i tampoc em queda temps. 

Jo us escric per dos motius. En primer lloc, ho faig de part de la meva Amiga i meu per desitjar-vos un venturós Nadal, bons Reis i un millor Any Nou a tots. Així li estalvio la feina i el temps de haver-ho de fer ella.

En segon lloc, perquè, segons em comenta, alguns de vosaltres li parleu de mi com si jo ja no hi fos, com si me'n hagués anat de Barcelona i hagués tornat a la Selva Negra o estigues mort!!! Els follets no ens morim!!! I a la Selva Negra hi retornaré quan la meva Amiga pugui venir amb mi i quedar-s'hi. O es que no us ho vàreu llegir quan us h vaig explicar? Sobre tot a l'últim conta, el n. 101, ho deia ben clar (si voleu, us el reenvio), però ja abans ho anava dient.

Ara, el que fem de tant en tant, jo cada dia i la meva Amiga quan té temps, és viatjar a la Selva Negra a través del Gran Llibre `Màgic dels Follets  (vegeu els contes 78 i 79) que ella em va regalar sense saber que era màgic. Així, jo no sento tanta enyorança de la Selva Negre i, en lloc de rellegir-me tots els seus llibres, que ja me'ls sé de memòria, mentre ella està a l'hospital o xerrant amb els seus amics o concentrada en la seva tesi i jo no puc ajudar-la, jo vaig a la Selva Negra a jugar amb els meus amics i, de pas, també em guareixo de tots els meus mals – que no són gaires - , millor que a qualsevol hospital de Barcelona, ja que la Bellesa i la Pau d'allà cura millor que els hospitals, que són molt lletjos. Abans, el de Sant Pau no estava malament. Però ara m'han fet un de nou, que no té jardins. Menys mal que l'any passat, quan la meva Amiga  estava ingressada, els metges, apart de deixar-la assistir a les seves classes de filosofia, alguna estoneta la deixaven sortir al jardí de Sant Pau i així vàrem poder sobreviure!        

Em deixo moltes coses per explicar-vos. Per exemple, que, gràcies al Gran Llibre...  puc portar fades i follets de la Selva Negra  de visita a casa la meva Amiga. Ella i la fada Perfum d'Espígol han fet una gran amistat... Un altre dia serà, que ara la meva Amiga em reclama l'ordinador i, a mes, jo l'he d'ajudar a cercar una cita del meu amic Martin H. per la seva tesi... .

Ah! que me'n descuidava!!! Venturós Nadal, Bons Reis i Feliç 2012!

 

Estel-Verd i Maria Assumpta   

 

 

I la felicitació!!!:

Santa Maria de Taüll. "L'Epifania".

Pintura mural de l'últim terç del s. XII  En la conca absidal es veu l'Infant Etern i la seva Mare con a Tron de la Saviesa, adorats pels Tres Reis Mags d'Orient que han seguit l'Estel.

(Aquesta pintura forma part de les que la meva Amiga estudia dins la seva tesi doctoral. Vosaltres la podeu imprimir i reenviar com a felicitació de Nadal als vostres amics. O la podeu fer servir de fons de pantalla; jo ja l'he posada a l'ordinador de la meva Amiga.)