dilluns, 26 d’octubre del 2009

Estel-Verd , n. 92

N.92  

    

Estel -Verd

 

El mestratge del Gran Mag Blau

 

Quan es va despertar del seu viatge en somnis al bosc dels silfs, la meva Amiga semblava realment afectada pel que havia vist i, com que era diumenge, ens vàrem quedar al llit a xerrar. Al cap d'una estona de parlar d'aquells éssers misteriosos, la meva Amiga va comentar:

- Malgrat el misteri i la bellesa dels Silfs, hi ha hagut quelcom aparentment més normal però molt més profund i difícil d'explicar... em refereixo a la presencia del Gran Mag Blau. Sota l'aparença d'un vell savi, però trempat, acollidor  i fins irònic, he intuït una presencia molt més forta i profunda que la de tot el bosc. És ben curiós, perquè a diferència dels silfs, de la fada Lliri Blau o de tu mateix, el gran Mag Blau no el veus màgic ni fantàstic.  Sembla un home vell de per aquí, però quin home! Ja sé que té poders, que va de món en món, però el seu poder rau en una senzillesa extrema. Amb els silfs, no intentava interferir-hi o defensar-me. Senzillament, era allà i em comunicava serenitat... I dius que vas estar molt temps amb ell, Estel-Verd?

- Ui, si! Vaig estar tres cents set anys voltant per l'Univers dins el seu mantell, amb forma d'Estel....Verd. Va ser meravellós! Tots els estels del seu mantell, els que tu veus dalt del Pare Cel, son Esperits, que tant poden provenir del que vosaltres en dieu Mon Imaginari, com ara jo o els àngels i fades, com dels Esperits humans, els Jenseitgeister, lliurats de la matèria per la mort. Allà dalt no hi ha gaire diferència...  Des del dalt el Cel – el mantell del Gran Mag Blau – em va mostrar i  em va ensenyar a conèixer i estimar aquest univers amb tots els seus móns interiors, imaginaris, i tots els somnis humans en les seves formes que adopten en els contes, mites i religions de tot el món que, des de fora poden semblar absurds, però des de dins de cada poble, tots tenen un sentit profund i vital. Ja que el Gran Mag Blau té una doble missió: en`primer lloc, envia els estels del Pare Cel als homes en forma de críptics somnis nocturns, els quals, els savis i poetes, gràcies a la  Fada Besllum Boscana del Palau dels Miralls dels Somnis de la Selva Negra, transmuten en somnis diürns comprensibles per al pobles - contes, cançons, faules, llegendes, mites, poemes... que els homes guarden i estimen com els seus més preuats tresors. La segona fase de la missió del Gran Mag Blau és explicar el sentit d'aquests somnis diürns a cadascú dels humans segons el seu enteniment, i així, retornar al Pare Cel els bellíssims somnis diürns amb el seu sentit celestial. I els humans comprenen així la seva missió a la Vida...

- I això vol dir que el gran Mag Blau és conegut arreu?    

- Bé, si però no. Quan va a cada terra, el Gran Mag Blau adopta una forma i un nom diferents d'acord amb els símbols i els mites propis dels somnis diürns d'aquesta terra, època o Món Imaginari: a tu se't va mostrar con un vell savi de per aquí, igual que l'estrany distribuïdor que va veure el Josep de la Llibreria Almirall quan li va dur El Gran Llibre Màgic dels Follets;  és Merlí al mon artúric, Sant Gabriel pels cristians, Lug per als celtes, el Drac celestial pels xinesos, Mercuri pel als romans, Gandalf a la Terra Mitjana, Shiva a l'Índia, Hermes per als grecs...   

- Hermes! L'hermeneuta! Ara ho entenc! És l'enviat del Cel.

- És clar, dona! És el que t'estic dient tota l'estona! I jo, quan  vaig estar amb ell, vaig ser un deixeble seu, un petit estel del seu mantell. Ell és qui em va instruir. Jo he après de molts mestres; el gnom Gom-Gom, la fada Lliri Blau, l'elf Violeta de Llum... però el de més amunt és el Gran Mag Blau que és qui, des del seu palau de la Illa Blanca, està amb contacte directe amb el Pare Cel, que està per sobre seu i per damunt de tot, embolcallant-ho tot i és el Pare de tots.

                             Estel-Verd    

 
Tots els estels del seu mantell, els que tu veus dalt del Pare Cel, son Esperits.
(El petit Estel-Verd que hi ha cap a baix a l'esquerra, sóc jo).


__________ Información de ESET NOD32 Antivirus, versión de la base de firmas de virus 4377 (20090828) __________

ESET NOD32 Antivirus ha comprobado este mensaje.

http://www.eset.com