dilluns, 15 de juny del 2009

Estel-Verd, n. 84

N.84      

 

Estel –Verd

 

Un follet envejós al correu electrònic

 

        Ja fa unes setmanes que, quan us intento enviar les meves històries per e-mail, el sistema es col·lapsa i no funciona. La meva Amiga intenta ajudar-me a arreglar-ho i, com que no ho aconsegueix, telefona els seus dos amics tècnics informàtics, en Cisco i en Quim, i al seu nebot Jordi; però tot és en va. El més curiós del cas és que ella si que pot rebre i enviar e-mails i que el sistema només deixa de funcionar quan jo intento enviar els meus contes.  A la vista d'això, tots cinc  – la meva Amiga, el Cisco, el Quim, en Jordi i jo -  em arribat a dictaminar el mateix diagnòstic del problema: dins la xarxa informàtica hi ha un follet trapella que, pel motiu que sigui,  vol evitar que us continuï escrivint i, mitjançant encanteris, bloqueja el sistema quan el faig servir jo. És a dir,  el problema no és tècnic sinó a nivell de màgia.  I, com que jo no tinc gaire màgia informàtica, no me'n sortia sol, i he hagut de recorre als meus amics de la Selva Negra, on, com que això de la informàtica els relliscava una mica, ningú me'n feia cas. I, com sempre que perdo els nervis o em  desespero, m'he posat a plorar - la Glòria encara recorda la meva desesperació als passadissos del Balneari! – Les meves llàgrimes han mogut la compassió de la meva estimada fada Lliri Blau pel seu "follet petitò" i, amb les seves bones relacions dins el Palau dels Miralls dels Somnis, ha aconseguit saber quin era el motiu.

- "Resulta - , m'ha explicat -  que tu i la teva Amiga vàreu fer un viatge a Irlanda mitjançant el Gran Llibre Màgic dels Follets i allà vàreu conèixer un follet que es diu Fill de l'Esperit del Whisky – carai de nom per un follet! – i li vàreu explicar la gran amistat entre tu i la teva Amiga i com tu vius a casa seva i escrius el que et passa i ho envies. Aquest follet va agafar enveja de tu, sempre havia somiat amb Barcelona com la ciutat més paradisíaca del món – no sé que es deu pensar que és! – i va decidir venir cap a Barcelona a cercar una Amiga com la teva. Però una vegada a Barcelona, cada cop que vol parlar amb algú, aquest s'espanta en veure un follet i, a mes, no l'entén ja que el Fill de l'Esperit del Whisky només parla, apart de la llengua imaginària,  gaèlic antic. Ara està amb el teu amic en Barretina Torta del Berguedà, aprenen català  amb qui te'n va ensenyar a tu. Però també ha après a fer anar l'ordinador amb màgia i, mort d'enveja, et boicoteja els teus e-mails mentre ell no trobi una Amiga – o Amic - com la teva, amb ordinador  i pugui enviar les seves pròpies històries".

         Quan he tingut aquesta explicació, jo he anat a parlamentar amb aquest follet irlandès al Berguedà i li he promès que l'ajudaria a trobar un Amic o Amiga a canvi que ell em deixés enviar els meus correus. Així que ara us faig a tots vosaltres una petició molt urgent: Algú de vosaltres vol ser l'Amic o l'Amiga del follet irlandès Fill de l'Esperit del Whisky i que visqui a casa vostre? Cert que és una mica envejós i que li agrada xerricar whisky irlandès - detesta l'escocès – però també és un follet molt agraït, té més poders que jo, us neteja la casa, us porta el que vulgueu en un tres i no res – però millor que no vulgueu esbrinar d'on t'ho ha tret -  i té molta imaginació, sobre tot, després d'amorrar-se a l'ampolla de whisky. És un follet divertidíssim!!!

Si algú de vosaltres vol ser Amic del follet irlandès Fill de l'Esperit del Whisky, per favor que em contesti quan més aviat millor i m'ho digui. Jo us posaré en contacte. Us estaré infinitament agraït. Si no, és capaç de tornar-me a bloquejar el meu correu electrònic i us asseguro que aleshores no hi ha Quims ni Ciscos, ni Jordis que valguin. I si ell és amic vostre, segur que el vostre e-mail sempre funcionarà de meravella. Ah! I us envio la seva foto perquè quan el veieu, el reconegueu i no us espanteu.    

                                                                 

                                    Estel-Verd

 

...té molta imaginació, sobre tot, després d'amorrar-se a l'ampolla de whisky. És divertidíssim!!!