dijous, 4 de juny del 2009

Estel-Verd, n. 83

N.83       

 

Estel -Verd

 

L'elf Violeta de Llum

 

Ja us vaig dir que jo, apart de les lliçons de Vida que m'han transmès tots els Esperits de la Natura, he tingut quatre mestres importants que m'han mostrat la Saviesa. Dos d'ells, el gnom Gom-Gom i la estimada i bella fada Lliri Blau, els vaig conèixer quan vaig aparèixer i ja us n'he parlat. El quart mestre, el superior, el Gran Mag Blau, el vaig conèixer quan jo era jovenet i us en tornaré a parlat més endavant.  El meu tercer mestre, el rei dels elfs de la Selva Negra Violeta de Llum, el vaig conèixer quan vaig anar a parar a les Coves Lluminoses dels elfs en ser alliberat de la Bruixa Peluda. A les cures d'en Llum de Violeta i de la fada Lliri Blau dec el haver tornat a ser un follet alegre i amb bon humor. Els dos anys que vaig estar dins les Coves Lluminoses van ser durs però gràcies a ells, jo vaig madurar i ara jo puc resistir estar tan de temps aquí a Barcelona, lluny de la meva Selva Negra natal.

Segons em va dir en Violeta de Llum, la funció dels elfs a la Selva Negra és defensar-la de les influències malignes, les quals no són, la majoria de les vegades externes, sinó internes i molt difícils de detectar perquè qualsevol cosa pot esdevenir maligne... si vol sotmetre o imposar-se a les altres. No hi ha res que, en sí, sigui maligne sinó sols el desequilibri, la parcialitat. I la principal missió dels Elfs és fomentar l'harmonia entre el Cel i la Terra, entre els diversos aspectes del món espiritual i del món sensible, no solament dins la Selva Negra i entre els seus Esperits de la Natura sinó, sobre tot, en allò que ens és el nostra aliment "extern" principal, la Imaginació dels humans. És en la parcialitat d'aquesta Imaginació humana on hi ha el gran perill de que el món esdevingui pervers, bé pel predomini del espiritualisme, bé del materialisme que sintetitzen una mica tots els altres extrems que, en quan es volen imposar sobre les altres coses, desequilibren el conjunt. Nosaltres defensem, no solament la Natura amb les seus dos aspectes, la Mare Terra i el Pare Cel, sinó també la pau entre els éssers, que tots s'estimin, es respectin  i puguin conviure amb joia i felicitat.

Em va explicar Violeta de Llum que el problema dels humans és que donen massa valor a la raó, la qual és bona i pràctica en la classificació de les coses del món, però té l'inconvenient que fa difícil la comprensió de l'harmonia dels contraris i que, quan defensa un aspecte, exclou el contrari, de tal manera que sols obté visions parcials i desequilibrades del conjunt del Món. Al voler-ho analitzar tot, acaba per fer-ne desaparèixer l'encant de la Vida. Com pots, amb la raó, explicar i transmetre la bellesa d'una posta de sol o del vent quan mou l'herba dels prats com grans onades?  L'Harmonia dels Contraris és un do que s'obté del contacte amb el Pare Cel i la Mare Terra o de la seva vibració rítmica. I el millor per gaudir-ne és contemplar la nit estelada des de la Mare Terra...  

El Món Imaginari no s'expressa amb formes racionals, sinó amb imatges poètiques i simbòliques que, si bé no són adients per a les ciències, donen una visió més global i harmònica de la Realitat. El problema actual és que els humans, acostumats a racionalitzar-ho tot, fan servir el Món Imaginari seguin les classificacions de la raó, amb la qual cosa la Imaginació pot esdevenir encara més dualista i nefasta que la mateixa raó. Els elfs vetllen per conservar l'harmonia de totes les coses i perquè la Vida mantingui tots els seus components en equilibri. Aquesta harmonia  equilibrada és la que em va infondre l'elf Violeta de Llum. I jo us ho explico  a vosaltres a fi que no sigueu parcials, ans cerqueu la visió de l'harmonia de tot el que hi ha.                      

        

                          Estel-Verd

 

 

Nota:  Si voleu consultar els números anteriors o voleu fer comentaris a l'Estel-Verd, ho podeu fer a l'adreça d'internet http://www.estelverd.blogspot.com  .

Aquesta harmonia és la que em va infondre l'elf Violeta de Llum.