dijous, 17 de juliol del 2008

Estel-Verd, n. 61

N.61

 

Estel -Verd

 

 

Abans d'anar-me'n de vacances, us envio una altra versió de l'excursió que vàrem fer al Montseny i que l'he adaptat a la música d'una melodia popular catalana. Aquesta versió va ser cantada pels assistents a les noces del Mamut i la Mamuta rosa i va tenir molt d'èxit. Narra un succés verídic com es pot comprovar pel fet que el castanyer "Cap de Dinosaure" existeix realment al Montseny.

 

Balada del mamut i el dinosaure

 

Lletra adaptada a la música de "L'hereu Riera"

 

1. A dalt del Montseny

un dinosaure hi ha.

Aquell qui s'hi apropi,

ell se'l menjarà.

Tralarala, tralarala

Tra la ra la la la. 

Tralarala, tralarala,

Tra la ra la la la. 

 

2. Al Montseny hi viu

un follet molt bufó.

En Mòllic es diu

i és amic del bosc.

Tralarala...

 

3. Té un amic follet

vingut des de lluny.

De la Selva Negra

i Estel-Verd es diu.

Tr...

 

 

4. L'Estel-Verd un dia

a en Mòllic li diu:

"Dins la caputxeta

un gros mamut tinc.

Tr...

 

5. A la meva Amiga

li he de mostrar,

i els seus amics

ho han de comprovar..

Tr...

 

6. Dins de Barcelona

no ho podem pas fer.

Al Montseny vindrem

i us el mostrarem."

Tr...

 

7. En Mòllic li diu:

"Treu-te aquí el Mamut

Potser el dinosaure

serà així vençut."

Tr...

 

8. Un dia de maig

al Montseny van anar,

amb tots els amics

per el mamut mostrar.

Tr...

 

9. Quan allà van ser

va cridar l'Estel-Verd::

"De la caputxeta

surt tu, mamut meu."

Tr...

 

10. De la caputxeta

el mamut va sortir

i un gran rebombori

allà es va sentir.

tr...

 

11, I el dinosaure

es va despertar,

a veure què passava

va anar a mirar.

Tr...


12. "Quina gran sorpresa:

És el meu amic!"

"Joia inesperada,

què hi fas tu aquí?".

Tr...

 

13. Les dues grans bèsties

eren vells amics

que de molts mil·lenis

no s'havien vist.

Tr... 

 

14. Trompes amb les cues

es van abraçar

i amb les llagrimetes 

tot es va inundar.

Tr...

 

15. El mamut a l'amic

li va preguntar:

Per què vius tan sol?"

Molta por jo faig."

Tr..

 

16"A la gent fas por

perquè te'ls vols menjar."

Com jo, menja fulles,

tots t'estimaran.

Tr...

 

17. "És que jo tinc gana

i m'he d'atipar.

Ai! Qui pogués viure

de l'aigua del cel.

Tr...

 

18. Els follets que ho senten

estan commoguts.

La màgia que tenen

els ha de servir.

Tr...

 

19. I tots dos invoquen

les forces del bosc.

I els seus Esperits

davant seu ara són.

Tr...

 

20. "Feu que el dinosaure

sigui un castanyer

i visqui per sempre

de l'aigua del cel."

Tr...  

 

21 I el dinosaure

feliç va ser així,

i el castanyer gana 

mai no va patir.

Tr...

 

22. 'Com a castanyer

ningú no es va menjar.

Ans com a castanyes 

aliment va dar.

Tr...

 

23. El mamut golafre

les va anar a provar;

quaranta dotzenes

que se'n va menjar!

Tra...

 

24. I el mamut content

l'amic saludà:

"Cap de dinosaure,

castanyer assenyat."

Tra...

 

25.  A la caputxeta

se n'en va tornar,

i ara, tots contents,

hem d'anar a ballar.

Tratarala, tralarala

Tra la ra la la la.

Tralarala, tralarala,

Tra la ra la la la.

 

                                                        Estel-Verd 

 

 

Els assistents a  l'excursióm també em van dedicar dues cançons amb lletra de la meva Amiga i la col·laboració musical de l'Agustí, que van adaptar de músiques ja existents. Em vaig emocionar molt, en veure que tinc uns amics que m'estimen tant!